Tilbage til forsiden
Turen gik til Vejle

Den første længere tur

Turen gik fra Kalkbrænderihavnen, hvor jeg havde købt Bounty af Stig Grindorf. Årsagen til at jeg valgte netop Bounty var,at den også var velegnet, som bo båd og fordi jeg ville kunne bruge den som opholdssted, når jeg var i Jylland. Mit arbejdekrævede at jeg skulle være der hver anden uge.

Så Bounty skulle til Vejle Havn

I begyndelsen af Januar år 2000 gik turen mod Vejle . Ombord var to gange Anne Marie + en ven til den ene.Anne Marie + mig som skipper på egen båd for første gang.

Vi sejlede til Gilleleje. Ved indsejling fik jeg mit første problem,, motoren satte ud, så vi måtte sejle ind for sejl. Godt man kan det trods lidt vind og stærk strøm.......Den ene Anne-Marie skulle hjem, de andre blev ombord og næste morgen fik jeg repareret motoren. Det viste sig at det var et filtre der var stoppet til, så turen gik videre til Hundested.I Hundested stod Anne-Maries ven af, godt det samme, han var ikke meget bevendt ombord på en båd.Anne-Marie og jeg sejlede så videre alene. Målet var Kalundborg, men p.g.a. tåge og meget dårligt sigt, valgte vi Odden Havn.Vi havde ikke lyst til at sejle op ved Sjælland Rev og passere renden uden nogen sigt.Vi søgte ind under land og fandt landkending ved Klint. Jeg kunne genkende Købmanden på Oddenvejen.Godt man har et godt kendskab til landet, så turen gik sikkert op til havnen,hvor Anne-Maries datter hentede os i hendes bil.Båden fik lov til at ligge der en uge, til jeg havde tid til at sejle videre.

Ugen efter, på min 50 års fødselsdag sejlede jeg fra Odden med Per Gravesen ombord.vejret var med os og vi ankom til Vejle Havn ved midnatstid. Der var fest i klubhuset,jeg tror de troede de så syner, de havde vist aldrig set en sejlbåd komme ind i Januar månede før...Der var en der sagde : Gud en sejlbåd på denne tidspunkt af året, hvortil jeg svarede det gør alle rigtige sejlere da.Så var det på plads.

Næste dag fik jeg tildelt en plads af Havnefogen Otto og båden havde nu Vejle som hjem havn i et et halvt år.Vi havde mange gode ture på fjorden og fik flere gode venner derovre. Hvor er det dog pragtfulde mennesker der bor i den del af landet,hjælpsomme og søde.